Dikke wang

Een dikke wang kan veroorzaakt worden door een ontsteking in de kaak. Als de zwelling erger wordt, en u heeft zware kiespijn, gaat u dan direct naar de tandarts.

Een ontsteking in de kaak door een tand of kies kan in korte tijd forse zwellingen veroorzaken, ook van de wang.

Dit is over het algemeen spoed als:

• de zwelling blijft toenemen: uw wang wordt steeds dikker
  • dit zware kiespijn veroorzaakt

Maak een afspraak met de dienstdoende tandarts (ook buiten werktijd).

Scroll naar top

Geachte patiënt van Tandartsen Rooseveltlaan,

Op zondag 15 maart kregen wij van onze beroepsvereniging de KNMT het dringende advies om onze reguliere patiëntenzorg per direct op te schorten en over te gaan op het uitsluitend behandelen van spoed bij niet-corona patiënten. Als praktijk volgen wij dit advies op. Dit betekent dat wij van 16 maart tot en met 6 april gesloten zijn.

Voor spoed klachten kunt u bellen met onze praktijk op het reguliere nummer: 020 – 664 23 31
Er zal vooralsnog een tandarts beschikbaar blijven.

In de mondzorg wordt meer dan in andere beroepsgroepen gewerkt met aerosolen die als transportmiddel gelden voor virussen. Bovendien zitten mondzorgverleners heel dicht op de mond van een patiënt. Dit heeft ertoe geleid dat de KNMT in overleg met het ministerie van VWS en via hen het RIVM tot dit advies is gekomen.
De komende dagen zullen wij u bellen voor het maken van een nieuwe afspraak na 6 april.

Wij wensen iedereen veel gezondheid en succes in deze uitzonderlijk nare periode en zijn dus telefonisch wel bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

het team van Tandartsen Rooseveltlaan